Na Informacijskega pooblaščenca je bilo naslovljeno vprašanje glede pridobitve uradnega potrdila o spremembi priimka za delodajalca. Izpostavljen je bil pomislek, da izpiski matičnega registra o sklenjeni zakonski zvezi vsebujejo osebne podatke, s katerimi se delodajalec ne sme seznaniti (npr. zakonski stan in podatek o zakonskem partnerju), na osebnih dokumentih pa prejšnji priimek ni naveden, kar predstavlja težavo predvsem za bodoče delodajalce.
Informacijski pooblaščenec je pojasnil, da ima delodajalec zakonsko podlago za obdelavo podatkov o imenu in priimku zaposlenega ter da mora poskrbeti za točnost in posodobljenost teh podatkov. 94. člen ZVOP-2 določa, da lahko upravljavec za namen zagotavljanja točnosti in posodobljenosti osebnih podatkov vpogleda v uradne identifikacijske dokumente (osebna izkaznica, potni list itd.). Zato ni nobenega razloga, da bi delodajalec zahteval dodatne podatke ali dokumente (npr. izpis iz poročne matične knjige), ki bi pojasnili razlog za spremembo priimka. S podatki o zakoncu se delodajalec ne sme seznaniti, razen če izkaže, da so ti podatki potrebni za izvrševanje pravic in obveznosti ali delovnega razmerja (npr. za davčno olajšavo za vzdrževanega družinskega člana, kar zaposleni lahko uveljavlja za zakonca).
Posameznik lahko na upravno enoto naslovi prošnjo za izdajo potrdila, ki vsebuje vse ali le določene podatke, vpisane v matični register, npr. samo podatek o spremembi priimka.
Več informacij je na voljo tukaj.