Uresničevanje pravice do odklopa!
Pomagamo vam izpolniti zakonske zahteve! Novela Zakona o delovnih razmerjih (ZDR-1D) vam nalaga, da bi morali do 16. novembra 2024 uvesti ukrepe
V okviru uskladitve videonadzora, bomo preverili ali je izvajanje videonadzora s posameznimi kamerami v skladu z zahtevami veljavne zakonodaje in za vašo organizacijo zagotovili vso potrebno dokumentacijo.
Praksa potrjuje, da je področje videonadzora eno od tistih, kjer se pojavlja največ izzivov in kršitev zakona o varstvu podatkov (ZVOP-2). Na tem področu uredimo sledeče:
Zakonodaja na področju videonadzora se je s sprejemom novega Zakona o varstvu osebnih podatkov (ZVOP-2) dodatno zaostrila in Informacijski pooblaščenec že obravnava nove kršitve na področju videonadzora. V nedavni odločbi o prekršku je bila odgovorni osebi pravne osebe izrečena skupna globa v višini 3.500 EUR in 350 EUR sodne takse, pravni osebi pa skupna globa v višini 15.000 EUR ter 1.500 EUR sodne takse.
Praksa potrjuje, da je področje videonadzora eno od tistih, kjer se pojavlja največ izzivov in kršitev zakona o varstvu podatkov (ZVOP-2).
Pred uvedbo videonadzora je treba v prvi vrsti sprejeti pisno odločitev z navedenimi in utememeljenimi razlogi za uvedbo videonadzora.
Izvedba ocene učinka v zvezi z varstvom podatkov (t. i. DPIA) je v določenih primerih videonadzora obvezna, njen namen pa je zmanjšanje tveganj povezanih z osebnimi podatki.
Obvestilo o izvajanju videonadzora mora biti vidno in razločno objavljeno na način, ki omogoča posamezniku, da se seznani z njegovim izvajanjem. Obvestilo mora vsebovati obvezne informacije skladno z ZVOP-2 in GDPR.
Pravilnik o uvedbi videonadzora določa namen uvedbe videonadzora, ukrepe za zavarovanje osebnih podatkov in tehnične zahteve video nadzornega sistema.
Pred uvedbo videonadzora se mora delodajalec posvetovati z reprezentativnimi sindikati in s svetom delavcev ali delavskim zaupnikom.
Skrbno dokumentiranje procesov obdelav vam pomaga pri izkazovanju skladnosti in obvladovanju področja osebnih podatkov.
Skladno z devetim odstavkom 76. člena ZVOP-2 se lahko posnetki hranijo največ eno leto od trenutka nastanka posnetka, znotraj tega časovnega okvira pa mora rok hrambe posnetkov določiti upravljavec sam, upoštevajoč namen obdelave v konkretnem primeru ter splošna načela varstva osebnih podatkov. Daljši rok hrambe je lahko dopusten le na podlagi področnih predpisov.
Videonadzora ni dovoljeno izvajati v dvigalih, sanitarijah, prostorih za preoblačenje, hotelskih sobah in drugih podobnih prostorih, v katerih posameznik utemeljeno pričakuje višjo stopnjo zasebnosti. Posnetki videonadzora se lahko ob upoštevanju načel iz 5. člena Splošne uredbe hranijo največ eno leto od trenutka nastanka posnetka.
Upravljavec, ki izvaja videonadzor, mora zagotoviti, da je videonadzorni sistem zavarovan, kot to določata 24. in 32. člen Splošne uredbe.
Upravljavec, ki izvaja videonadzor, mora skladno z določbami 24. člena Splošne uredbe ob upoštevanju narave, obsega, okoliščin in namenov obdelave, pa tudi tveganj za pravice in svoboščine posameznikov, ki se razlikujejo po verjetnosti in resnosti, izvesti ustrezne tehnične in organizacijske ukrepe, da zagotovi in je zmožen dokazati, da obdelava poteka v skladu s Splošno uredbo. Skladno z določbami 32. člena Splošne uredbe mora ob upoštevanju najnovejšega tehnološkega razvoja in stroškov izvajanja ter narave, obsega, okoliščin in namenov obdelave, pa tudi tveganj za pravice in svoboščine posameznikov, ki se razlikujejo po verjetnosti in resnosti, z izvajanjem ustreznih tehničnih in organizacijskih ukrepov zagotoviti ustrezno raven varnosti glede na tveganja.
Izvajanje videonadzora znotraj delovnih prostorov se lahko izvaja le, kadar je to nujno potrebno za varnost ljudi ali premoženja ali preprečevanja ali odkrivanja kršitev na področju iger na srečo ali za varovanje tajnih podatkov ali poslovnih skrivnosti, tega namena pa ni možno doseči z milejšimi sredstvi.
Da. Zaposleni morajo biti pred začetkom izvajanja videonadzora znotraj delovnih prostorov vnaprej pisno obveščeni o njegovem izvajanju, poleg tega pa se mora delodajalec pred uvedbo videonadzora znotraj delovnih prostorov posvetovati z reprezentativnim sindikatom pri delodajalcu in svetom delavcev oziroma delavskim zaupnikom. Posvetovanje se izvede v roku 30 dni ali v drugem daljšem roku, ki ga določi delodajalec. Kadar gre za uvedbo videonadzora, s katerim se snema delovna mesta, kjer delavec po navadi dela, se posvetovanje izvede v roku 60 dni ali v drugem daljšem roku, ki ga določi delodajalec.
Videonadzor skupnih prostorov v poslovnih zgradbah je dovoljen, če s tem soglašajo lastniki, ki imajo v lasti več kot 70-odstotni delež skupnih delov.
Pomagamo vam izpolniti zakonske zahteve! Novela Zakona o delovnih razmerjih (ZDR-1D) vam nalaga, da bi morali do 16. novembra 2024 uvesti ukrepe
V sodelovanju z mednarodnim podjetjem PECB prirejamo 5 dnevni spletni tečaj (v angleščini) za ISO/IEC 27001:2022 Lead Implementer (vodilni implementator standarda).
V sodelovanju z mednarodnim podjetjem PECB prirejamo 5 dnevni spletni tečaj (v angleščini) za ISO/IEC 27001:2022 Lead Auditor (Vodilni presojevalec).
KONTAKTNI OBRAZEC
Prijavite se na mesečne novice in bodite obveščeni o novostih in spremembah na področju varstva osebnih podatkov.
Prijavite se na enovice in bodite redno obveščeni o novostih, spremembah in aktualni ponudbi.
DATAINFO © 2024 | Vse pravice pridržane.