Zveza potrošnikov Slovenije je skupaj s potrošniškimi organizacijami sedmih evropskih držav pri pristojnih nacionalnih organih vložila pritožbo zoper Meto. Ta namreč uvaja spremembe svojih storitev in od Facebook in Instagram uporabnikov od novembra 2023 zahteva nepošteno izbiro “plačaj ali privoli”. S tem od uporabnikov zahteva, da bodisi privolijo v obdelavo svojih osebnih podatkov za oglaševalske namene bodisi plačajo, da se jim oglasi ne prikazujejo.
V pritožbi Meti očitajo obsežno zbiranje osebnih podatkov v nasprotju z načeli zakonitosti, pravičnosti, najmanjšega obsega podatkov in omejitve namena po Splošni uredbi o varstvu podatkov (GDPR), hkrati pa naj bi po mnenju potrošniških organizacij izbira “plačaj in privoli” predstavljala zgolj zaslepujočo taktiko, ki naj bi prikrila dejansko problematiko nezakonite obdelave osebnih podatkov. Prav tako Meta nima veljavne pravne podlage, saj izbira, ki jo ponuja svojim uporabnikom, ne omogoča njihove prostovoljne in ozaveščene privolitve.
Meta na ta način ustvarja oglaševalski sistem za ustvarjanje dobička, ki temelji na nadzoru in sledenju potrošnikom na spletu in o njih zbira ogromne količine osebnih podatkov z namenom usmerjenega prikazovanja oglasov. Evropska pritožniška organizacija in 19 držav članic so že lani vložile pritožbo pri pristojnih organih zoper zavajajočo prakso podjetja, tokratne pritožbe pa temeljijo na kršitvah zakonodaje s področja varstva osebnih podatkov.
Več informacij je na voljo tukaj.