Snemanje telefonskih pogovorov v javnem sektorju

Informacijski pooblaščenec je prejel vprašanje, ali se v javnem sektorju lahko uvede snemanje telefonskih pogovorov zaradi neprimerne verbalne komunikacije v telefonskih pogovorih, kot so grožnje, žalitve in izsiljevanje. Zakon o elektronskih telekomunikacijah (ZEKom-2) ureja snemanje telefonskih klicev, pri čemer je snemanje in prestrezanje komunikacij brez soglasja uporabnikov načeloma prepovedano. Izjema v javnem sektorju obstaja v primerih ko se snemanje uvede za izvajanje obveščevalnih in varnostnih nalog, nalog policije, obrambe in zaščite ter reševanja in pomoči.

Informacijski pooblaščenec je ocenil, da zaščita pred neprimerno verbalno komunikacijo ni med nameni, zaradi katerih bi bilo snemanje telefonskih pogovorov dovoljeno. V primeru, da bi snemanje temeljilo na privolitvi posameznika, pa mora upravljavec zagotoviti prostovoljnost privolitve in obvestiti vse udeležence o namenu snemanja ter jim omogočiti zavrnitev snemanja brez posledic. V primeru, kjer je nasprotna stranka v neenakem položaju, pa bi privolitev lahko bila problematična.

Celotno mnenje Informacijskega pooblaščenca številka 7120-1/2023/111 z dne 7. 3. 2023 je dostopno tukaj

Prijava na  enovice

=
* S prijavo na e-novice soglašate, da vaš elektronski naslov uporabljamo za pošiljanje novic in drugih obvestil. Pri tem beležimo vašo dejavnost, kot so odpiranje sporočil in klikanje na povezave, za namen analize, prilagoditve vsebin in izboljšanja naše komunikacije. Več informacij o obdelavi vaših osebnih podatkov, pravni podlagi in vaših pravicah najdete v naši Politiki zasebnosti.

Svojo privolitev lahko kadarkoli prekličete s klikom na povezavo ODJAVA v prejetem sporočilu ali tako, da nas kontaktirate. Preklic privolitve ne vpliva na zakonitost obdelave podatkov, izvedene na podlagi privolitve pred njenim preklicem.