Na Informacijskega pooblaščenca je bilo naslovljeno vprašanje v zvezi z dopustnostjo snemanja telefonskih klicev.
Informacijski pooblaščenec je pojasnil, da snemanje telefonskih klicev med posamezniki in upravljavci osebnih podatkov ureja Zakon o elektronskih komunikacijah (ZEKom-2). Na podlagi določb tega zakona je snemanje klicev brez privolitve uporabnikov ali ustrezne zakonske podlage načeloma prepovedano.
Snemanje je dovoljeno le v primerih, ko je to potrebno za dokazovanje tržnih transakcij ali poslovnih komunikacij, pri čemer morajo biti posamezniki predhodno obveščeni o snemanju, njegovem namenu in času hrambe posnetkov. Poleg tega ZEKom-2 snemanje klicev dovoljuje tudi v primerih kot so komunikacije, povezane z obveščevalnimi in varnostnimi nalogami, nalogami policije, reševanja ali nujne medicinske pomoči, pod pogojem, da so kličoči uporabniki o tem obveščeni. IP pa izpostavlja, da snemanje klicev pri naročanju na zdravstvene storitve ne sodi med te naloge, zato splošno snemanje tovrstnih klicev ni dopustno.
Za nadzor nad izvajanjem določb ZEKom-2 je pristojna Agencija za komunikacijska omrežja in storitve (AKOS), na katero se lahko obrnete za dodatna pojasnila. Informacijski pooblaščenec je še dodal, da neupravičeno snemanje klicev lahko predstavlja kaznivo dejanje v skladu s Kazenskim zakonikom.
Celotno mnenje Informacijskega pooblaščenca št. 07120-1/2024/300 z dne 30. 8. 2024 je na voljo tukaj.