Na Informacijskega pooblaščenca je bilo naslovljeno vprašanje, kaj lahko zaposleni naredi, če mu delodajalec, po prenehanju delovnega razmerja, ne želi prenesti telefonsko številko, ki jo je zaposleni, za čas delovnega razmerja, prenesel na delodajalca.
Informacijski pooblaščenec pojasnjuje, da je treba upoštevati dogovor med nekdanjim zaposlenim in delodajalcem. Če dogovor ni bil sklenjen, velja, da je treba pogodbo, s katero je prišlo do prenosa telefonske številke, interpretirati v prid šibkejše stranke, torej nekdanjega zaposlenega.
Pri preučevanju pogodbe o prenosu telefonske številke so možne tri situacije:
- Če je dogovorjeno, da delodajalec obdrži telefonsko številko, je treba ta dogovor spoštovati ali skleniti nov dogovor.
- Če je dogovorjen prenos telefonske številke nazaj na zaposlenega, mora delodajalec spoštovati ta dogovor in telefonsko številko prenesti nazaj na zaposlenega.
- V primeru, da ni posebnega dogovora, je treba pogodbo interpretirati v prid nekdanjega delavca, kar pomeni, da delodajalec nima pravne podlage za uporabo telefonske številke, razen če delavec v to privoli. Tudi v tem primeru, bi torej bil smiseln prenos številke nazaj na nekdanjega zaposlenega.
Celotno mnenje Informacijskega pooblaščenca št. 07121-1/2023/1609 je na voljo tukaj.