Nacionalni odzivni center za kibernetsko varnost (SI-CERT) opozarja, da je lahko žrtev spletne prevare postane vsakdo, ne glede na starost, izobrazbo ali digitalno pismenost. Dovolj je en napačen klik ali trenutek nepazljivosti, da storilci pridobijo naše osebne podatke ali denar.
Ob evropskem mesecu kibervarnosti 2025 SI-CERT v svoji kampanji opozarja, da nihče ni imun na spletne prevare. V središču kampanje so štiri video zgodbe, posnete po resničnih primerih, s katerimi se na SI-CERT obračajo oškodovanci. Vse se začnejo z mislijo, da se žrtvi to ne more zgoditi – in končajo s spoznanjem, da previdnost na spletu nikoli ni odveč.
Predstavljene so štiri najpogostejše oblike spletnih prevar:
- Prevara pri spletni prodaji, kjer goljufi prodajalce prepričajo, da bodo plačali prek lažne kurirske službe in nato izpraznijo njihov račun.
- Ljubezenska ali investicijska prevara, v kateri goljufi vzpostavijo čustveno vez, nato pa žrtev prepričajo v vlaganje v lažne kriptovalute.
- Lažne nagradne igre, kjer vnos podatkov o kartici vodi v draga naročništva.
- Lažne spletne trgovine, ki ponujajo mamljive popuste, žrtve pa namesto izdelkov prejmejo prazne pakete ali ponaredke.
Kampanja poudarja, da spletni goljufi ciljajo na človeške lastnosti – radovednost, zaupanje, željo po zaslužku ali ljubezni. Zato je ključno, da uporabniki ostanemo previdni, preverjamo ponudbe in se redno izobražujemo o novih spletnih trikih.
Glavno sporočilo kampanje je jasno: spletne prevare se lahko zgodijo vsakomur, a z nekaj pozornosti in znanja jih lahko preprečimo.
Celotni prispevek si lahko preberete tukaj.